fredag 14 maj 2010

En sjukling i Prag

Stackars Sofia fick halsfluss, så på tisdagen blev det inge slott besök utan sjukhusbesök. Påminde mer om ett mentalsjukhus på 70 talet. När vi lämnat av henne där, gick jag, Megan o Alex upp till en beergarden med utsikt över hela Prag. Tjejerna åt lunch, jag njöt av en kall öl i solen. När jag promenerade hemåt öppnade himlen sig, så fick söka skydd under ett träd. När jag kom tillbaka var jag lite frusen, bara tur att jag inte blev sjuk. Softade på rummet med Sofia som var tillbaka efter sjukhusbesöket. Stackarn hade hög feber, så hon låg mest och sov. På kvällen såg jag först till att hon åt lite sen gick jag på restaurang ensam. Var riktigt mysigt, njöt av ett glas rött och grillade räkor med grekisk sallad. Mötte sedan upp Megan och Alex, det var dags för Pub Crawl. Hade en helt galen kväll med beer pong, och massa absinth shot, behöver väl kanske inte säga mer... hade tur att en på hostlet följde mig hem, läskigt att gå själv hem genom alla små gränder.

Onsdagen

Sofia mådde lite bättre, så efter frukost tog vi spårvagnen upp till slottet, gick omkring där och tog oss sedan ner för att åka runt lite med spårvagnen och kika. Promenerade över Karlsbron och njöt sedan av en glass. Blev sedan vila på rummet för Sofia medan jag gick och shoppade lite alkohol. På kvällen åt vi middag på restaurangen bredvid efter många om och men.

Torsdag

Flyget skulle gå vid 14.45 så denna dag gick mest ut på att åka hem. Åt en god frukost och åkte sedan i god tid ut till flygplatsen. Resan till Sverige gick bra, sa sedan hejdå till Sofia och väntade några timmar på att flyget till Arlanda skulle gå. Va hemma strax efter nio på kvällen. Blev en lugn kväll, kröp ner i sängen och läste en bok.

Kan verkligen rekommendera Prag, väldigt vacker stad, finns mycket att se, många trevliga pubar och mysiga uteserveringar. Blev lite förvånad över hur rent det var överallt.
Kan verkligen tänka mig att åka hit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar