fredag 21 maj 2010

Veckans som varit

Har fortfarande lite sömn att ta igen sen helgen, har varit dålig på att gå lägga mig tidigt, har ofta kommit i säng mellan 00.30 och 01.30, inte helt ok med tanke på att klockan ringer 05.20. Har även tagit tag i maten nu igen efter både resan och balen. Blev inte så mkt avsteg när det gäller maten, desto mer när det gäller alkohol.

I måndags blev det bio, såg Shutter Island. Hade inga förväntningar när ja gick dit, trodde den skulle vara läskig, men den var ju galet bra. Den kan jag starkt rekommendera. I tisdags var jag hemma hos Åse som fick en liten mini åse för tre veckor sedan, en så söt liten tjej. I onsdags var det tjejkväll med Mickis och Annzi, grillade på gården, så mysigt hann även med två avsnitt sex and the city. Vi ska ju gå på smygpremiären nästa onsdag. Så vi måste ju förbereda lite. I går lagade jag massa moussaka så jag har matlådor. Testade denna gång att även ha i lite lätt stekt zucchini, blev riktigt gott.

Idag har det varit en riktigt rolig dag på jobbet, har två som fyller år, en 25 och en 40, vi var ju tvungna att busa lite, för Crona som fyller 25 lade vi ut en annons på blocket, att han hade gratis matjord mot avhämtning, haha, han fick en del samtal. Lilianne fyller 40 år idag, hon är hemma för att fira och kan lova att hon får synda för det:) ska bli kul på måndag säger jag bara. Även hon fick en annons utlagd, dock på intranätet, att hon hade gratis ved mot avhämtning, även hon fick en del samtal. På lunchen hade vi fredagsmys, åkte till wärdshuset på tacobuffe, blev en lien bit kladdkaka annats höll jag mig. Självklart så straffade det sig såg gravid ut resten av eftermiddagen.

Nu väntar jag på att Mickis och Annzi ska komma, ska ha myskväll med sex and the city. Lite dipp med grönsaker och rödvin för att fira att det äntligen är helg och att jag får sova hur länge jag vill i morgon.

Bilder från grillningen






Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar