söndag 20 juni 2010

En hektisk, men fantastiskt rolig vecka

Måndag

En händelserik dag på jobbet, inte varje dag man ser människor utklädda till sol, vind och vatten.

Fixade håret direkt efter jobbet, blev inte helt som jag tänkt mig, men det ska lösas under nästa vecka av världens bästa Åse. Mötte sen upp Sofia, hade mycket att tänka på hur jag skulle göra med lägenheten, så vi drack te och pratade mest hela kvällen.

Tisdag

Efter jobbet åkte vi ett gäng ut till Marias sommarstuga för att ha en liten sommarfest.
Vi grillade, gick tipspromenad och lekte lekar. Hade en fantastiskt rolig kväll med underbara kollegor. Fortfarande hade ingen budgivning startat på lägenheten och mamma åkte på en visning på en lägenhet som har samma planlösning nästan som jag vill renovera om min lägenhet till. Hade fortfarande inte bestämt helt hur jag skulle göra.

Onsdag

Tackade nej till lägenheten, hade jag velat hade jag nog kunna fått den till utgångspriset eller strax ovanför. Men jag känner att jag vill ha kvar min som jag har renoverat som jag vill ha den och istället göra om planlösningen till öppen planlösning och göra ett sovrum. Blir billigare så.

Efter jobbet var jag, mamma o Barbro på visning av lägenheten med öppna planlösningen, kändes hur bra som helst. Så nu ska jag sätta igång att städa och tömma min lägenhet för att sedan sätta igång efter semestern. En mäklare ska även komma och värdera min lägenhet nästa vecka.

Torsdag

Efter jobbet var det dags för sommarmiddag i Öregrund med några kollegor. Vi var ett gäng på 18 stycken som gick till Köket, var hur gott som helst, åt deras grillbuffé.

Fredag

Hade sån tur att en på jobbet skulle till Stockholm så fick skjuts till Upplands Väsby. Mötte upp Maja och hennes familj för att gå på Wallmans salonger, var en riktigt bra show och en väldigt trevlig kväll. Åkte sedan hem till Malin och drack lite vin och gick sedan ut en liten sväng.

Lördag

Ner på stan med Anna och Malin för att se på bröllopet, var galet mycket folk. Såg själva bröllopet på storbildstv och sedan satte vi oss på en av restaurangerna längs kungsträdgården för att kunna se kortegen. Så himla vackert det var. Åkte sedan hem till Malin och åt middag, Maja kom lagom till att tacosen var klar. Drack vin och hade det trevligt, sen kom även Jonas och lång senare åkte vi till Soap bar. Hade sån tur att jag kände vakten sen när jag bodde i Norge så vi slapp monster kön. Hade super trevligt.

Söndag

Var väldigt seg i morse, så kom inte hem först nu. Ska sätta igång att städa och plocka undan massa saker i kartonger. Sen ikväll ska jag äntligen få träffa Mickis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar