tisdag 8 juni 2010

Studenten 2010

I fredags tog ju både min syster och bror studenten. Dagen började med strålande sol. Hade en lugn och skön morgon, hann tom njuta lite på balkongen. Åkte sedan till Fyrisskolan och mötte upp Pappa och Inge-Marie för att se Gustav springa ut. Hur mysigt som helst, kommer ihåg glädjen man själv kände. Det är sjukt vad tiden går fort, min lillebror har ju blivit stor nu. Efter att ha lämnat honom med klassen mötte jag upp Mickis för att ta oss till Rosendalskolan och möta upp Mamma, brorsorna och alla andra som skulle se Pernille springa ut. Vi hade en cykel och det gick strålande att skjutsa Mickis trots några fina uppförsbackar. Riktigt härlig stämning där också, blev lite tårögd när jag såg min söta syster komma, efter massa kramande så var det lite fotografering. Medan Pernille åkte iväg på flaket åkte jag och hämtade upp Gustav, fick dock vänta på en parkering i 30 min, men tur att det var sol och att man har en mobil. Hemma hos Pappa och Inge-Marie fanns det massa god mat som jag kunde äta, lite spanskinspirerat med massa tapas. Vid femtiden bar det iväg till Sunnersta för att gå på Pernilles mottagning.





Några av mina vänner känner mina syskon så, Sofia och Mickis var där, Malin skulle komma runt sex, men på grund av att alla tåg var inställda så blev hon lite sen. Vi åkte ner på stan och hämtade henne vid 20 tiden. Även hos mamma fansn det massa god mat som jag kunde äta med gott samvete, var dock tvungen att smaka på blåbärscheescaken, mums var den var god. Festen var superlyckat, kom massa folk, Pernille vart nöjd över min present, tom hennes vänner kom förbi innan de skulle till Skaris. Vi var kvar till efter 23, då åkte vi ner på stan och gick på oasia. Kul att vara ute med både lillebror och storebror. Jag och Malin höll ut till 05.30 då satte vi nyckeln i låset. Hade en riktigt härlig dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar