söndag 4 juli 2010

Full fart, snart semester

Midsommar helgen spenderades på mitt sommarställe på söderön, mellan Öregrund och Östhammar. Underbart väder, dagen inleddes med morgondopp, frukost i solen och sen lite mera bad, silllunch med sång, kubb och sen en helkväll med vattenpipa och massa alkohol. Självklart lite intriger, men det är nu löst. Lördagen var en otroligt seg dag, väntade i solen på att alkoholen skulle försvinna ur kroppen.

Söndagen var en helt underbar dag den med, åkte ut med en vän och badade i Morga hage, härligt att dela stranden med kor och kalvar.

Måndag var det konferens med jobbet, åkte eckerölinjen på dagen och avslutade på Hotell Havsbaden i Grisslehamn. Helt underbart att sitta i bubbelpoolen med utsikt över havet med en kall öl i handen.

Tisdag var det fotbolls kväll med Annzi, vi gick nästan direkt efter jobbet till VGs nation för att kunna sitta ute och njuta. Beställde en lchf-vänlig middag, kyckling och halloumisallad. Blev ett glas vin och två öl slank ner, fotboll och öl hör lite ihop:) Jag håller ju på Spanien så helt galet spännande var det och lyckligtvis vann de.

Onsdag, då var det ju premiär på Eclipse, såg den med Mickis och Sofia. Den var bättre än jag väntat, riktigt bra gjord, väntar nu med spänning på sista filmerna.

Torsdag, åkte och inhandlade tält och lite andra småsaker med Sofia.

Fredag, åkte hem tidigare från jobbet så jag var hemma redan vid tre, packade och förberedde sallad och försökte komma på allt smart man behöver när man ska tälta mitt ute i ingenstans. Vi kom iväg runt fem, stannade till vid Ica maxi, handlade det sista och sen en bag in box rose. Vi hamnade till slut på Härjarö naturreservat, där hittade vi efter en vandring genom en urskog en mysig glänta vid vattnet, men både eldstad och brygga. Det enda sällskapet vi hade var myggen. Tur att vi kom ihåg mygga, annars hade jag varit ihjälbiten. Hade det supermysigt, grillade gott och njöt av utsikten. Hade elden igång och satt sedan där och rökte vattenpipa.

Lördag, var kvar fram till två, åt frukost och njöt av sol och bad. På kvällen var det tjejkväll, träffade först Mickis en snabbis sen kom Annzi, planen var väl att först kolla fotboll och sen gå ut och möta upp lite folk, men vi hade så trevligt på min balkong och plötsligt var klockan väldigt mycket, så då var det ingen idé, så vi satt kvar med vårat rosé vin och kaffe drink. Det hann bli ljust innan Annzi åkte hem.

Söndag, idag har varit en slappardag, mötte upp Sofia och Annzi på stan åt kebabsallad i solen och shoppade lite. På kvällen bjöd jag över andra Sofia som bor mitt emot mig på middag, blev Tacos och sen film.

Ska lägga upp bilder snart samt lite recept :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar