fredag 23 juli 2010

Roadtrip planerad

Hej hopp, är nu hemma i Sverige efter en grymt skön vecka med värme, god mat och lite fest.

Åkte hem i onsdags och det var en mardrömsresa. Började med att vi kom i god tid till flygplasten vid 8-tiden (flyget skulle gå 10.20), sen fick jag reda på att flyget var försenat pga strejk i Paris. Stod i en kö i över tre timmr för att boka om hembiljetten. Sen när jag kom till Amsterdam så var det flyget försenat i en timme. Gick för att kolla upp det och fick då reda på att jag var ombokad till ett annat plan 19.20 och ingen hade informerat mig. men lyckades boka om mig på det plan jag skulle ha åkt med. Fick lite mat och 50euro att handla ny resa på som plåster på såren. Kom i väg vid 18 och landade vid 20.00, bara 4,5 timmar försenad. Som pricken över iet så kom inte min väska, den var kvar i Amsterdam. Den fick jag dagen efter. En riktigt jobbig dag, men den fick ett bra slut iallafall:)

Igår var jag och Mickis i Bålsta och hjälpte till att laga mat på CISVs barnby. Träffade två av mina barnbybarn som jag hade med mig till USA för 4 år sedan. Jätte skoj att se hur stora de har blivit. På kvällen hade jag o Mickis mys middag på balkongen, tapas och rödvin.

Idag har jag o Mickis planerad våran roadtrip, vi skippar sista minuten och tar bilen istället. Vi börjar på söndag och åker via Grebbetsad ner till Göteborg. Med i bilen ner har vi Sofia, Nathalie och två katter. Stannar där hos Sofia till tisdag. Måndag blir det ev. Liseberg. Tisdag blir det via Halmstad ner till Köpenhamn. Onsdag ner till Flensburg där vi ska inhandla massa billig alkohol. Torsdag är än så länge oplanerad. Beräknad hemkomst är fredag eller lördag.

Ikväll ska vi festa, ha en liten cocktailfest här hemma. Så nu ska jag packa upp och packa om, och städa. Bilder från Spanien kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar