söndag 5 september 2010

vissa saker får en att börja fundera

I torsdags natt vaknade jag av ett samtal att en vän hamnat på akuten, självklart åkte jag dit. Satt där fram till 7 på morgonen då var min vän klar, men några stygn i ansiktet och massa skrapsår. Fredagen blev lite upp och ner, lekte sjuksköterska samtidigt som jag själv var till läkaren och tog bort en leverfläck, möte på banken och fixade om lånet. Kvällens planer med drinkar blev istället en myskväll, blev andra delen i millennium trilogin och tapas till middag.

Denna händelse fick mig att börja tänka på vad som skulle kunna ha hänt, att man aldrig kan förutse saker och ting. Lyckliga och olyckliga saker kan hända en själv och ens nära utan att man påverka det. Det gäller att se hur bra man har det och uppskatta det och visa dem man tycker om hur mycket de betyder innan det är för sent. Jag tror att man ibland är för dålig på att visa sina känslor, och säga till sina nära och kära vad man känner.


I går var det ju den stora festen, det behövdes efter den knasiga fredagen. Efter allt funderande var det skönt att göra något roligt. Malin kom vid tre tiden och Mickis, Annzi, Linn och Viktor runt 16.30. Hade galet skoj och vi åt tacos till middag under förfesten. Redan vid 21 var vi inne på Smålands och röjde. Oskar Linnros var grym. Tack alla för en underbar kväll!

Idag är det söndagsmys som gäller, tjänstgör fortfarande som "sjuksköterska" :). Idag har det blivit film, sista delen i trilogin. Nu är det snart matdags igen, men först sak jag till Åse och klippa av lite av mitt slitna hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar