måndag 2 augusti 2010

Roadtrip 25 juli -30 juli

Söndag
Resan började runt 11 på förmiddagen, eftersom det regnade så valde vi att åka direkt till Göteborg, självklart blev det mat och lite andra stopp.

På kvällen gick vi ut och åt i Linnestan, blev rumpanbar, riktigt god mat, sen blev det ett glas rött på en bar innan vi åkte hem och sov

Måndag
Liseberg hela dagen lång, grymt kul att åka karuseller som kittlar skönt i magen, stort minus att det var så långa köer, men det fina vädret gjorde det lite lättare att köa.

Tisdag

Kom i väg från Göteborg på förmiddagen, dagens första stopp var Tylösand för att bada, riktigt härlig strand.

Dagens andra stopp blev Båstad, där åt vi lunch. Blev en räkmacka utan bröd, så med andra ord ett berg med räkor, majonnäs och ägg, mums.

Färjan från Helsingborg över till Helsingör

Framme i Köpenhamn, bodde på ett riktigt centralt hostel för ett bra pris. Förfestade lite i duschen medan vi fixade oss, sen blev det god middag ute, lite öl och på vägen hem mötte vi två norska tjejer, så vi följde med dem ut, hamnade då på en karaoke bar, hahah, jag som har sämsta sångröstemn skulle ju självklart sjunga...

Så här rädd var jag innan..

Onsdag

Checkade ut, lämnade alla saker i bilen och sedan lite sightseeing i Köpenhamn. Gick längs ströget och självklart var vi ju tvungna att shoppa lite.. blev en hel del på rean på Gina.

Kom fram till Flensburg strax innan nio på kvällen, hade lite problem att hitta rätt, svårt utan en karta... men frågar man så brukar det gå bra. Fixade oss snabbt och gick sedan ner på stan för att se vad denna mysiga lilla tyska stad hade att erbjuda. Med tanke på att klockan var rätt mycket så hoppades vi mest på att hitta något bra ställe som serverade mat, som tur var hittade vi Extrablatt, påminde mer om en amerikansk diner. Fullt med folk och härlig stämning och riktigt goda sallader.

Torsdag

Först lite sightseeing i Flensburg

Sen shopping på Scandinavian Park, fick handla i omgångar för att få plats på vagnen... blev en hel del, riktigt svårt att välja bland allt som fanns där och vilka priser... Nu ska jag nog inte behöva besöka systemet på ett tag. :)

Bilen blev välfyllt kan man lugnt säga, vi var klara med att packa in allt strax efter 22, vi började då våran färd mot Sverige, planen var att sova i bilen då vi inte vågade lämna våran dyrbara last utan övervakning. Vi hade väl tänkt att komma över till Sverige och sova någonstans där, men vi kom inte riktigt så långt, blev att vi sov på en rastplats precis efter stora bron. Inte det skönaste och bästa för mig som hade börjat känna lite i halsen.

Fredag

Vi vaknade relativt tidigt, ruggigt och fuktigt, 14 grader ute och spöregn. Härligt!
Jag mådde sådär, sjukt sliten och ont, rev i halsen, blev bara sämre så stackars Mickis fick köra det mesta, jag lyckades köra en liten bit iallafall, ca 15 mil. Vi stannade en hel del längs vägen, bl.a utanför Motala så Mickis fick bada, hade jag varit lite bättre hade jag också badat.

Ser riktigt kallt ut. Resan fortsatte sedan mot Uppsala, var hemma runt 19.30. Då hade vi tillbringat 21,5 timmar i bilen. Blev en tidig fredagskväll, sjukt sliten, men det var det värt för resan var super! Har hunnit med så himla mycket på några få dagar.