söndag 9 maj 2010

Snart bär det iväg mot Prag

Sitter hemma hos Nathalie i Göteborg, en timme kvar till jag och Sofia ska åka. Jag hade tänkt att duscha, men pulver, Sofias katt har bajsat sa hela badrummet stinker, så nu måste jag vänta tills det går att andas där inne. Detta är en stor orsak till varför jag aldrig kommer att ha en katt, deras skit stinker värre än något annat.

I fredags blev det en riktigt trevlig kväll med Annzi, vi började hemma hos mig, jag packade klart det sista och sen tog vi en mini pub runda, Upplands och V-dala.

Lördagens morgon började väldigt tidigt med tanke på att ja gick o la mig så sent, flygbussen gick 8. Va lite nervöst om jag skulle komma med eller inte, nackdelen med standby biljetter. Flyg bussen var ju självklart lite sen, så blev lite rädd att jag skulle komma försent till incheckningen. Allt gick strålande, flyget var helt fullt, men jag blev lovad klappsäte, men lyckades få sitta på raden längst fram. Helt ok. Sofia mötte upp mig sen inne i Göteborg, åkte hem och vilade lite, var ju så himla blåsigt och kallt där, hade ju väntat mig lite finare väder, men tydligen inte.

Vi skulle ha åkt till liseberg, men kändes inte helt värd det med tanke på regnigt väder, så det blev fika istället, en stor kaffe latte med extra grädde. Sen var det dags för middagen som vi bokad på Blizz. Det var helt fantastiskt gott, så himla trevlig personal, sa att ja inte åt kolhydrater och att ändra i det ja beställde var inge problem. Åt smält chevre på salladsbädd, carpaccio på kalv och en ostbricka till efterrätt. Trevligt sällskap och god mat var en perfekt avslut på en bra dag.

Nu börjar äntligen skitlukten att försvinna, så nu ska jag passa på att hoppa in i duschen.
Sen en snabb frukost innan vi beger oss iväg. Hopas verkligen att vädret är bättre i Prag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar