tisdag 1 juni 2010

En av mina favoriter

Är det något jag gillar så är det att lyxa till det och äta ute, få allt serverat och slippa att diska. Har hunnit testa några stycken av Uppsalas restauranger men de jag verkligen kan rekommendera är Plock och Tilltugg. Älskar deras plockmat och passar perfekt när man undviker kolhydrater. Får mig att längta ännu mer till Spanien, men nu är det inte långt kvar tills semestern. Bara 5 veckor och mycket kul händer innan det.

Lite kul när jag skulle ner på stan, letade som bara den efter cykelnyckeln, började fundera på hur jag skulle få upp låset om jag hade tappat den. Aja tänkte jag, blir väl att promenera ner, gick förbi cykeln och kollade en extra gång, och tror ni inte att nyckeln satt i låset. Cykeln har stått låst med nyckeln i sen i fredags natt. (hur tänkte jag när jag kom hem?) Hade ju nästan sån tur att man borde köpt en lott.

Innan middagen hann jag köpa en examenspresent till min syster, hon kommer att tycka att jag e världens bästa syster när hon öppnar sina paket.

Hade en supermysig middag med härliga tjejer, alltid kul när man träffar nytt folk. Åt supergoda parmesan gratinerade musslor, lammkotletter, rödbetor med chevré. Syndade dock med en vitchokladpannacotta med hallon till dessert.
Stort grattis till Tessan som fyller 28, tack för en trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar