fredag 4 juni 2010

Stressig men rolig dag

Hade en skön dag på jobbet, lunch i solen på bruket och hade sedan fönstren öppna på kontoret så jag kunde njuta av det fina vädret samtidigt som jag jobbade. När ja kom hem var det bara att slänga i sig maten innan Mickis kom. Vi skulle hinna med mycket på kort tid. Köpa examenspresent till min bror, handla mat till mamma, hitta en klänning, krypa längst in på vinden och ta fram och damma av champagneglasen. Vi hann med allt detta på lite mer än två timmar. Åkte sedan hem till mamma för att hjälpa till och göra en specialefterrätt till mig. Lägger upp recept senare. Mitt i mitt fixande får jag reda på att det är jag som ska åka till Arlanda för att hämta Christoffer min bror som bor i Norge. Självklart bränner jag jordnötskakorna lite och såklart att det är broöppning, men tur att det inte var några poliser på gatorna.

Var så kul att träffa honom, hade massa skoj att prata om. Han och hans tjej ska gifta sig i Dubai, så jag ska åka till Dubai i september!!!

Nu sitter vi hemma hos mig och ska snart sova. Måste bara ordna lite saker inför morgondagen, har ju två mottagning att gå på, både syster och bror. Men kommer att bli en underbar dag. Både mamma och pappa kommer bjuda på mat som jag kan äta och sen har jag ju min halvbrända efterätt att lyxa med när alla andra ska äta cheesecakes, suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar