tisdag 13 april 2010

En lika bra tisdag, vårkänslor

Dagens Mat

Frukost: Turkisk yoghurt med linfrön och kaffe med grädde
Lunch: Kyckling i ugn med broccoli och gorgonzola, 5 tunna skivor salami Milano
Fika vid 14: kaffe med grädde och en babybel ost
Middag: Airams Moussaka, använde kokbokens recept, med tzatziki till.
Efterrätt: Kaffe med en 10 g 70% chokladbit till.
Bio snacks: 10 g choklad (70%) en liten näve sötmandel och bubbelvatten

Även idag sken solen, så blev en liten promenad på lunchen, inte lika lång, för idag tog vi en annan väg och möttes av massa snö och gegga, men vi njöt av solen iallafall.

Efter jobbet kom Sofia, en kär vän som bor i Göteborg som är här och hälsar på. Hon har också börjat med LCHF. Vi härjade lite här hemma, jag plockade ordning och städade snabbt, sen iväg en snabbis på stan för att köpa biobiljetter till Farsan, hann även med att köpa 2 linnen, men dock i storlek M, sparar till sommaren. Köpte även tre st gerbera i olika rosa nyanser att pryda köket med.

Var hemma lite sent, strax innan sex, pappa skulle komma vid halv sju, så blev lite stressigt. Kanske va därför jag glömde kolla i ugnen innan Sofia satte på den. När allt var färdigstekt och skulle in, märkte jag att det stod en form där inne som hade lite olja i, dum som jag är ställde jag ner den i diskhon och hade vatten på. Strax efter började brandlarmet tjuta så man nästan blev döv, vi viftade, jag plockade undan alla blommor i fönstret för att kunna öppna det, hjälpte ej, försökte sen få ner den för att få bort oljudet. Har högt i tak, så det var inte det lättaste, till slut lyckades ja slå ner den och få bort batteriet. Men nu vet jag iallafall att den fungerar, och det känns ju tryggt.

Middagen blev riktigt lyckat, var trevligt och pappa blev glad för presenten. När han åkte hem kom Sofia och plockade upp mig, hon hade varit i väg med bilen under middagen. Nere på stan parkerade vi vid fyristorg, passade på att kolla in fyrisån, länge sen man såg vattnet så högt, tur att det inte var så mycket vatten när jag var med i forsränningen 2006.




Som vanligt när jag o Sofia går på bio är det nästan inge folk, sist var vi ensamma, nu var det två till. Vi båda gillade filmen, vissa scener var så sjukt pinsamma att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, har både skrattat och fällt någon tår. Man lämnar dock salongen med ett leende på läpparna.


2 kommentarer:

  1. Plåtar med olja-den läxan lärde man sig ju vid 10 års ålder

    SvaraRadera
  2. Egentligen var det bara för att kontrollera att brandlarmet fungerade som det ska :)

    SvaraRadera