söndag 11 april 2010

Två födelsedagar och en massa skoj

Efter en grymt festlig fredag var det inte lika kul att vakna i lördags morse. Höll mig till rödvinet ute, blev bara ett glas.. o en en liten fischerman shot kanske slank ner... Tror det var värre för stackars Mickis som skulle iväg och jobba. Vaknade när hon gick upp vid 9, lyckades dock somna om i 30 min innan ja g vaknade av att mamma ringde.

Efter frukost som bestod av stekt ägg och skinka, åkte jag, mamma och mammas vän Barbro och handlade blommor till min balkong, vädret var sådär, mulet och tråkigt, så vi väntade med planteringen. Barbro var sugen på McDonalds, men där finns inget för mig, så de fick handla där, så fick jag max till lunch, deras low carb burgare är ju super god. Efter lunch så kom Sofia, vi skulle försöka hitta en fin present till Annso som vi skulle fira på kvällen. Gick ner på stan och sen till kvarnen, men då hade butiken där stängd, så det fick bli gränby. Köpte massa delikatesser och en fin grillbok, så nu förväntar vi oss att bli bjudna på massa grillfester, haha.

Hann vara hemma i 30 min innan jag skulle på det första födelsedagsfirandet, en vän till familjen fyllde 60, det var super trevligt. Åt massa gott utan att fuska. lax, kött, sallad, skinka, brieost och vanlig ost. Mums var det var gott. Var där i två timmar och tiden gick alldeles för snabbt, var så himla trevligt. Hade inte träffat vissa på flera år, massa kul att prata om och jag blev därför lite sen när ja skulle hämta upp Maja. Henne hann jag träffa i en timme innan det var dags för födelsedagsfirande nummer två. Annso som fyllde år i fredags hade planerat middag och drinkar på Gillet, jag kom lagom tills det var dags för presentöppningen.





Hade en super trevlig kväll med massa skratt. Höll mig även här till bara rödvin. Annso, Malin o Linda gick vidare till saluhallen, men jag o Sofia gick hem till mig, på vägen hem passerade vi vaksalatorg som har blivit invaderat av Japan. Har sett massa underliga saker hela helgen, i fredags såg vi bla en varg och en katt och massa färglada frisyrer.
Sofia poserar fint utanför ingången till Uppcon på vaksalatorg.

När vi hade kommit hem till mig gjorde jag världens godaste kaffedrink med massa grädde till oss och även en drink gjord på bubbelvatten och citron. Vi satt ett tag ut på balkongen med tända ljus, det var riktigt mysigt, men det blev lite kyligt efter ett tag, blev då soffan och film. Somnade i soffan, Sofia väckte mig strax innan 04, då var filmen slut. Jag försökte verkligen hålla mig vaken, men det var omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar