tisdag 20 april 2010

Lördagens tokigheter som avslutades med 90-tals fest

Åt en mysig frukost med Malin, jag åt gårdagens rester av tacosen medan hon mumsade på bröd. Tur att jag har lite sånt i frysen så att mina vänner slipper äta lika fet mat som jag gör. Idag skulle vi hinna med mycket. Bärjade med att åka till lite secondhand butiker för att se om vi hittade något bättre till kvällens festligheter. Självklart gjorde vi det. Jag köpte en korsett och en ful miniryggsäck, och ett varsitt namnhalsband, jag fick det som det stod Oscar på och Malin fick det med Andreas på. Så då var det bara att trolla fram en fantasipojkvän som heter Oscar.

Åkte sedan hem till min mamma för att kolla genom vinden för att hitta något åt Malin, hon hittade direkt två nättröjor. Under tiden skulle jag boka en resa till Madrid, men det gick sådär, hade hittat en resa för 1766 kr, men den gick inte att boka. Stod att den var fullbokad, mailade företaget och klagade, men fick bara som svar att de hade viktigare saker för sig pga vulkanaskan. Priset har legat ute i över två veckor, vilket jag tyckte var mycket dåligt. Skrev ett argt mail tillbaka. Sofia har redan bokat resan ner, men från Göteborg, så måste ju åka just de datumena. Jag ska nog åka på mammas biljetter istället och i värsta fall får ja väl boka i sommar.

Blev lite stressigt sen, för vi skulle även hinna med att åka och hälsa på Mira och valpisarna en sväng. Hann va där och gosa en liten stund iallfall. De blir ju bara sötare och sötare.








Vi var hemma vid halv fem och fem skulle några komma o dricka lite innan festen, hjälp. Jag bestämd mig för att vara Madonna och Malin fick bli en fjortiskickers. Hade tänkt att locka håret, men fik bli en sidotofs istället, på med lite blått smink och sen var det klart. Var nästan helt klar när folket kom, vi satte på tvn och såg slutet på innebandyfinalen innan vi gick till festen. Sjukt kul att storvreta vann. Grattis!








Det kändes som ett riktigt högstadiedisco, nostalgi, även denna kväll var fantastisk.
Födelsedagsbarnet Emmie bjöd på mat och shots. Maten bestod av massa fantastiska pajer, sallader och tzatziki. Jag petade bort pajskalet, men syndade med ett litet bröd. Under middagen underhöll jag mitt bord om massa historier om Oscar, hittade på så mycket att jag nästan började tro på det själv. Kul hade vi, fick de andra att skratta så att de nästan satte shotsen i halsen. Dansade till alla klassiska 90-tals hits, sjöng singstar så rösten nästan sprack och drack rödvin. En bra kväll med andra ord.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar