torsdag 1 april 2010

Nystart

Så nu var det dags att göra någonting åt alla dessa kilon, som smygit sig på mig. Har ignorerat dem allt för länge nu. Vändpunkten kom förra veckan då jag blev tipsat om LCHF, sökte massa info på nätet och kände att det kunde vara någonting för mig då jag verkligen gillar mycket av det man får äta. Har nu ätit enligt lchf sedan 24 mars och redan minskat 3 kg och 3cm i midjan.

Kändes som en dröm att få äta alla desa feta såser och goda ostar utan att behöva bry sig om kalorier. Är det någonting jag tycker om så är det ost i alla varianter, så länge jag får äta det så kan jag avstå från pasta, ris, potatis o bröd. Det svåraste testet var på jobbet, vi fick ca fem kg godis i måndags och jag som älskar choklad fick sitta och titta på när alla andra goffade i sig. Men jag är stolt över mig själv att jag kunde hålla mig. Har läst att man kan unna sig 70% choklad. Men så länge ja kans tå emot tänker jag inte äventyra något. Mitt sötsug har minskat rejält eller kanske tom försvunnit, jag blir mätt på mindre och har slutat småäta.

Dagens Frukost: Två stekta ägg med stekt skinka, en kopp kaffe med en skvätt grädde i
Dagens Lunch: En liten stekt rostbiff med smörstekt sparris och bea


Nu ska jag ner på stan och fika en kaffe.

Glad Påsk kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar