tisdag 30 november 2010

Mitt största intresse...

I söndags var det dags för att julpynta lägenheten. Jag var ju nära att köpa en rosa gran, men det blev en vit gran, och den passar så bra till min turkosa vägg. Den är dock inte helt färdig, det ska upp lite mer kulor, men jag hade inga fler turkosa hemma. Mamma kom förbi med Mira, skulle ha henne över dagen. Massa mys, passade även på att julpynta henne:)




1:a advent traditionen är ju att se fyrverkerierna, var så mysigt och kallt -12 grader, brrr.
Stackars Mira är livrädd för när det smäller, men hon verkar ha haft det bra hemma i lägenheten.
Till middag blev det en ny variant av moussaka, recept kommer snart. Sen söndagsmys med Beckfilmen.



I går lurade jag iväg Mickis en "snabbis" till gränbycentrum. Vi var hemma hos mig vid 9-tiden, maten var klar runt 21.30. hahah. Självklart blev det en tacogratäng, blev ju ingen på söndagen. Blev ingen tidig kväll, körde henne hem vid närmare tolv. Var ju alldeles för kallt för att gå.

De senaste dagarna har jag kollat på resguiden.se som en dåre. Planerar att åka till Thailand igen, strax efter nyår bär det iväg. 2 veckor med sol och bad. Ska åka runt en hel del. Planen är att flyga till Krabi, ha Ao Nang som utgångspunkt. Bo där de första nätterna och göra utflykter därifrån. Vi ska nämligen sy upp lite kläder också, bäst att passa på. Efter Ao Nang blir det PhiPhi i ett par dagar och sen tillbaka en natt i Ao Nang, ev en provning av kläderna och kolla att allt går som det ska. Sen bär det iväg till Ko Samui och Ko Phangan i nästan en vecka är planen och sen tillbaka för att flyga hem från Krabi.

Nu är frågan om man ska ha is i magen och vänta och hoppas på att biljetten blir billigare, eller boka snarast.

Resa är mitt största intresse, bara i år har jag varit i:

London
Prag
Madrid
Danmark
Tyskland
Thailand

Förra året var jag i:
Munchen
Edinburgh
Kreta
Riga
Oslo
Köpenhamn
Hamburg
Gran Canaria

Ska ta fram lite fina resbilder sen och se om jag hittar några bra tips:)



Här är en bild från Thailand 2007, min jorden runt resa.

LÄNGTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar