tisdag 20 april 2010

Dagstur till Åland

Va inte kul när klockan ringde strax efter 07, kändes som huvudet skulle sprängas. Men upp skulle jag, hade ju inte så mycket val och får väl skylla mig själv som föreslog söndagen som resdag. Hade iof aldrig hunnit på lördagen, men ändå. Mickis stod och väntade på mig 7.45, cyklade till bussen som skulle ta oss ut till Grisslehamn. Strålande sol hade vi, så vädret kunde man inte klaga på. Huvudvärken höll dock i sig en stund, blev inte bättre av vågorna. Vi började turen med en mumsig brunch, fanns massa bra mat som ja kunde äta, syndade dock 2 st små choklad brownies bitar. Båten gungade en hel del och var inte det lättaste att hämta kaffe när man vinglade fram.


Efter brunchen njöt vi lite av solen på däck. Såg massa isflak som flöt omkring, såg lite kul ut. Vi var kvar på båten under Åland stoppet. Tog bara en halvtimme. Efter vi lämnade den åländska hamnen shoppade vi loss på taxfreen. Två kartonger öl var och sprit, ölen jag köpte var inte till mig, den var till Fredrik eftersom ja får ju inte dricka det nu :(
Vi låste in allt i ett skåp sen var det dags för att njuta av solen på däck. Vi hade det helt underbart mysigt. Kunde inte ha haft en mysigare söndag. Väl hemma så kom det roliga, transportera hem allt på cykel. Men vill man så går det. Vi slängde oss i soffan när vi kom hem och myste mera med film. Körde hem henne vid sju, men sötisen lyckades ju glömma visakortet hos mig, så hon var tvungen att cykla hem ändå, men utan öl o sprit som tur var.
Hem och laga lite middag, ryggbiff med bea, sen ännu mer söndagsmys.








Tack sötis för en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar