torsdag 15 april 2010

Lägenhetsvisningar och planering

Idag var det två stycken lägenhetsvisningar inplanerade efter jobbet. Mickis kom hem till mig strax innan sex. En var i lägenheten under mig, den gick jag mest på för att jag var nyfiken. Kul att se hur andra har möblerat och inrett en likadan lägenhet som jag har. Den andra var jag lite mer intressera av, en vindslägenhet, en 2:a, många trappor, men så mysig. Blir nog lite väl dyr, men drömma kan man ju alltid.

En kort promenad hem i duggregn, på med datorn och kollade lite lägenheter på hemnet och sen planerat vår resa till Åland på söndag. Blir bara en tur med Eckerölinjen, äta lite gott, förhoppningsvis lite sol och det viktigaste, alkohol ska inhandlas till sista april, och kanske någon parfym.

Strax efter att Mickis åkt hem kom Sofia över, fick lite hjälp att välja kläder till lördagens födelsedagsfest med 90-tals tema. hade varit hemma hos mamma och rotat lite plus att jag själv hde lite roliga sommarkläder. Viktigast är ju ändå frisyren, kommer vara så snygg på lördag. Hittade även lite kläder som ja inte använder som hon kunde låna, har ju sjukt mycket kläder som bara ligger o väntar på att få se lite ljus.

Nu är det sova som gäller om ja ska orka hela helgen. I morgon så har jag förfest kl 19, innan dess ska ja hinna en hel del, hopps ja kommer hem tidigare från jobbet (om jag åker bil med någon). Vill ju att lägenheten ska vara i topp när det kommer folk som aldrig har varit här. Måste även in en vända på systemet och ica. Mat ska lagas, Mickis och Malin kommer runt 18 på middag och vi ska vara redo med partykläderna på kl 19. Kommer bli grymt kul i helgen, två roliga fester och en Ålandskryssning. Får ju även finbesök av Malin hela helgen.

Dagens Mat

Frukost: Turkisk yoghurt
9 fikat: en avokado
Lunch: Grekisk sallad med kyckling och tzatziki
Middag: 2 stekta ägg med bacon och 1 avocado

sov gott
kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar