torsdag 22 april 2010

Vart tog våren vägen?

I går var en lugn dag, blev en sväng till bruket på lunchen, ingen skulle äta matlåda, så tyckte det var trevligare att åka med. Blev isterband med stekta grönsaker & tzatziki. Riktigt gott, har inte ätit isterband på evigheter. Efter jobbet kom Annso. Jag lagade den goda moussakan och serverade den med tzatziki. Verkligen super god. En av mina favoriter. Vi satt sen och kollade på alternativ hur man kan göra om i köket för att det ska bli så bra som möjligt om ja ska göra ett sovrum. Det kommer bli 2*2,75 meter och i den nybyggda väggen tänkte ja lägga in fönstergluggar högst upp så att det kommer in lite ljus. Öppningen ska göras mot hallen med en skjutdörr. Har kollat runt massa på hemnet för att se om det finns någon lägenhet med små sovrum utan fönster. Hittade en del. Ska på visning på söndag för att kolla in och få lite inspiration.

Idag när jag kollade ut genom fönstret snöade det, usch. Vad hände? Trodde att de skulle bli vår nu, jag som har planterat ute på balkongen. Hoppas mina frön överlever. Blev att ta dunjackan till bussen så ja slapp frysa. Jobbet har gått segt, kändes som en fredag men kom sen på att det var ju en dag kvar på arbetsveckan, suck. Börjar äntligen se ljuset i tunneln med det jag håller på med nu, men det positiva är att jag har lärt mig hur ramhandlingar inte ska se ut och hur de sak se ut :)

Efter jobbet var det dags för lite underhållning. Mötte upp Mickis och Maria hemma hos mig, skulle sen äta på tilltugg, men var alldeles för långväntetid. Det blev amazing thai istället, inte fy skam. Så gott med thailändsk mat. Jag älskar röd curry, tog flera skålar och sörpla i mig, åt även kyckling med jordnötsås och lite andra soppor. Inge ris eller frukt, så känner mig nöjd med mig själv. Sen gick vi den korta biten till konserthuset för att se Big Comedy 2010. Vi fick plaster på barstolar, men det var helt ok. Var längesen ja skrattade så här mycket, fick ont i käkarna flera gånger om. Alla var så sjukt roliga, älskar verkligen denna typ av underhållning.

Nu sak ja snart sova, måste ladda inför imorgon. Efter jobbet ska vi ha en fotbollsturnering, vi är tre avdelningar som ska möta varandra, Projekt, konstruktion & dokumentation. Kommer bli en hård kamp, jag har laddad med benskydd för att minimera risken för blåmärken. Efter så är vi ett gäng som ska åka till Östhammar för att äta en bit mat, kommer bli trevligt oavsett vilka som vinner. När ja kommer tillbaka till Uppsala ska ja möta upp Mickis, vad vi ska hitta på är lite oklart, men nåt kul blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar