söndag 25 april 2010

Visningar, Ikea och planering av renovering

Hela dagen har gått åt till att titta på hur andra har gjort sina smarta lösningar, planera hur jag vill ha det och kika runt på Ikea.
Vaknade runt 10, passade på att njuta av solen på balkongen och min fängslande bok. Första visningen var kl 12.30, så jag hämtade upp Annso som ställde upp som bollplank för dagen och åkte dit. Denna lägenhet hade mycket mindre sovrum än vad mitt kommer bli, dock hade det ett fönster. Men där fick man knappt plast för en 120 säng. Även köket var mindre, men det funkade. Åkte sedan hem och inväntade visning nummer två i solen. På denna visning fick jag med min syster, den var helt ok, men sovdelen var i en mörk grön färg, utan fönster och även denna mindre än min, detta känns ju lovande. Åkte sedan till Ikea, började med att bjuda syster på lunch som tack för hjälpen. Jag valde kyckling med bea och inga pommes, men det godaste är ju ändå såsen. Gick sen den obligatoriska rundan. Köksdelen tog sin lilla tid, fick lite nya idéer hur jag kan inreda där. Håller på med att rita upp olika förslag, när jag hittat det mest optimala kommer en bild komma upp. Körde sen hem min syster, lämnade av vinterdäcken och hängde lite där hemma. Fick mat av mamma att ha till lunch och lyckades även ordna till min deklaration. Har nu varit hemma i nästan tre timmar, hade tänkt kolla på film, men det blev planering istället. Vill ju komma på snabbt hur ja ska ha det så ja kan sätta igång med det snarast. När jag får en idé vill jag inte vänta, utan att det ska hända på en gång. Kanske kan beskriva mig själv som lite otålig. Nu ska jag göra färdigt mitt femte köksförslag, sovrummet är redan färdig planerat och sen sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar