onsdag 28 april 2010

Lembas bröd

Först gjorde jag ett mjöl i matberedaren.

Lika delar fibrex, solroskärnor, sesamfrön och linfrön

Jag hade 2 dl av varje, så jag har mjöl till framtida bak



Använde mig sen av ett grundrecept

3 ägg
3dl riven ost
3 msk majonnäs

ugn: 225 grader



Tillsatte sen:

2dl mjölblandning
1dl krusakli
1tsk bakpulver
1tsk brödkrydda
en nypa salt


Blandade torra varor för sig och grundreceptet för sig.
Rörde sedan samman till en lite tjockare smet.


Klickade ut på bakplåtspapper.


Jag gräddade i ca 8 min, men de ska bli gyllenbruna.

Låt de svalna på galler. Lindade sedan in dem i en bakhandduk.

1 kommentar:

  1. Hey!
    Nu har jag äntligen kommit mig för att spana in detta ställe! Nyfikenheten som ibland är överdriven gör att denna blogg hamnar bland favoriterna, kommer med andra ord hänga här rätt ofta (ingen press eller så) :)

    /Ia

    SvaraRadera