söndag 25 april 2010

Fredagens bravader

Tur att snön var borta och att jag vaknade till en härlig sol. Hade en riktigt bra dag på jobbet, alla var laddade inför fotbollen. Var ett tag lite osäker på vad jag gett mig in på, var nästan säker på att jag skulle skada mig. Vi bestämde att matcherna skulle vara 7 minuter långa, en målvakt och 4 utespelare. De två första matcherna gick inte så bra, men man ska inte underskatta ett lag med tre tjejer och tre killar. Vi lyckades sedan vinna 4 matcher och stod som slutliga segare i turneringen. Jag gjorde även ett mål. Svettig och helt slut, men lycklig. En snabb dusch och lite smink för att grabbarna inte skulle behöva vänta, men blev jag som fick vänta på dem. Några av killarna var snabba, men vissa var ju tvungna att basta i evigheter. Tur att vädret var härligt och att Crona underhöll oss genom att krypa in i bakluckan och Krister visade upp sin feminina sida.



Det vinnande laget





In till metropolen Östhammar för att äta gott på Gladan. Vi var 9 stycken som slöt upp. Jag valde lammkotletter med extra mycket sallad till. Trots löningshelg var det väldigt lugnt och inte mycket folk ute. Vi hade det jätte trevligt, chefen kom förbi och hängde lite. Hade tänkt att hinna med 20.15 bussen, men den var det bara att glömma, blev nästan lite stressigt när ja skulle med 20,45 bussen tillbaka till Uppsala.




Östhammar by night

Var hemma strax efter 22, bestämde med Mickis att vi skulle ses på stan, så snabbt in och lämna sakerna, byta skor och sen upp på cykeln. Vi hade tänkt att bara gå ut o ta ett glas rött och snacka lite skit, men det hela slutade med en spontanutgång till värmlands. Var en av de roligaste kvällarna på länge. Fynderade ett tag på att gå vidare när de stängde, men vi köpte med kebab och åkte hem till mig. Kvällen avslutades med att ja somnade mätt och belåten till Zorro som gick på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar