tisdag 6 april 2010

Tillbaka till verkligeheten

Jobbigt att klockan ringer 05.15 när man har varit ledig så länge. Tur att man får sova på bussen, skulle aldrig klara mig utan min kudde. Sover riktigt bra på bussar. Var framme på jobbet straxt efter 07.
En kollega på jobbet har också börjar med lchf, känns bra att man har någon som vet vad det innebär och som man kan dela tips med. Men måste säga att alla på jobbet är väldigt förstående och stöttar mig, trots att jag har lite skumma mellanmål i bland, som när ja glatt mumsar i mig ölkorv, briebitar eller ostskivor med bregott på.

Frukost kl 07: Blev turkisk yoghurt med lite linfrön/pumpakärnor och solrosfrön i. Självklart en kopp kaffe med grädde för att vakna till liv.

Fika kl 09: Kaffe med grädde och en babybel ost.

Lunch kl 11: Resterna av gårdagens middag, god lammstek med gräddsås, broccoli och haricot verts.

Fika kl 14: Tre skivor salami magnifico och några ostkuber

Middag kl 18: Två stekta ägg med stekt skinka, lite halloumi och keso

Min LCHF kokbok som jag beställt kom med posten idag. Finns massa bra och härliga recept. Ska skriva en ner lite bra maträtter så ja kan handla ingredienserna i morgon efter jobbet, ikväll är min seriekväll. Ska bädda ner mig i soffan och kolla på Chuck, Gossip Girl och The Vampire Diaries och om jag inte är för trött blir det något avsnitt Cougar Town.

Ha en trevlig kväll

// Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar