tisdag 13 april 2010

Måndagens äventyr

Har haft fullt upp, därför lite dålig uppdatering.

Måndagens mat:

Frukost: turkisk yoghurt med linfrön, kaffe med grädde
Nio fikat: Kaffe med grädde, en liten bit Chokladrippade jordnötskaka
(som Lilianne hade bakat, recept från LCHF-kokboken)
Lunch Lax med spenat och gräddsås haricots verts
Middag: kassler och broccoli med gräddsås
Extra på kvällen: 10 g 70% choklad.

Tog en härlig promenad på jobbet under lunchrasten, var fantastiskt väder, här ute är det lite mer snö kvar än hemma så var riktigt vackert när solen lyste på. Är riktigt vacker här ute.



Efter jobbet gick ja till postens utlämningsställe för att hämta ut en bok om lchf: Anta din viktigaste utmaning - lchf av Annika Dahlqvist. Bläddrade genom som hastigast men det verkar super. Jag mötte sen upp Mickis, Vi hade roliga planer, så skyndade oss hem till mig och jag åt så snabbt jag kunde och sen bar det iväg på äventyr. Vi åkte till Thuns, köpte lite fina saker till balkongen och även lite praktiska saker som grillbestick och disktrasor. Blev även en present till min pappa som fyllde år i fredags.


Var fortfarande ljust ute när vi åkte hem vid 20-tiden, var tvungna att stanna bilen och fota skymningen, var så vackert. Stannade till i gränby för att handla lite föda inför tisdagens middag, passade på att prova massa ostar vid delikatessdisken. Kunde ju inte motstå, så kom därifrån med en som kostade 445 kr kg, min lilla bit gick på 30 kr. Ibland måste man unna sig något gott...
Väl hemma vid 21.30 donade jag lite här hemma sedan lockade sängen och min nya bok, somnade nästan med den i sängen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar